sunnuntai 20. huhtikuuta 2014

Kevätkausi avattu!

Olen ollut aivan rakastunut sokerilakkoihin siitä lähtien, kun tajusin ensimmäistä kertaa moista kokeilla. Lausahdus pätee niin sokerisen pinnan jättäviin kynsilakkoihin kuin myös ajanjaksoihin, joina on tarkoitus syödä terveellisesi ja elää ilman sokerisia herkkuja ;) Viime vuonna kokeilin kolmen kuukauden mittaista herkkulakkoa, joka tosin käsitti makeiden kiusausten lisäksi myös suolaiset houkutukset. Tänä vuonna ajattelin jälleen haastaa itseni olemaan kesälomaan asti herkuttomalla linjalla, ainakin pääsääntöisesti. Vaikka alku on aina vaikea. niin palkintona on keveä ja itsensä voittanut olotila :)

Onnistuinpa upeasti eksymään postauksen varsinaisesta aiheesta, jonka oli tarkoitus olla Isadoran Peach Nectar -sokerilakka! Olin jo parin viikon ajan käynyt ihailemassa milloin missäkin kaupassa herkullisen keväisiä Sugar Nails -lakkoja osaamatta kuitenkaan päättää, minkä lakan saisin luvan napata mukaani. Kaikkia sävyjä kun en voinut itselleni oikeuttaa...


Kevään sekä minua jo pitkään piinanneen nudehuuman inspiroimana päädyin lopulta persikkaiseen sävyyn. Olen varsin tyytyväinen valintaani, vaikka lakan persikkaisuus jäikin hieman odotettua haaleammaksi. Mielestäni Peach Nectaria voisi melkein kuvailla nudelakaksi hennolla keväisellä twistillä, jolle lakan sisältämät pienet hopeiset glitterit antavat ihanan eläväisen pinnan :)

 
Lakka levittyi kuin unelma Isadoran leveähköllä siveltimellä ja kuivui varsin nopeasti rakeisen rouheaksi. Peach Nectar ei ollut aivan niin peittävä kuin olin kuvitellut, sillä vielä kahden lakkakerroksenkin jälkeen kynnet kuulsivat lakkauksen läpi. Toisaalta läpikuultavuus jollain lailla sopiikin pastellisen lakan olemukseen.

 
Mätsäilyyn taipuvaisena näen jo, miten kauniisti tämä lakka pariutuisi persikan ja vaaleanpunaisen sävyillä meikattujen silmien ja korallisen huulikiillon kanssa lopputuloksen olematta kuitenkaan liian persikkainen!

 
Tämä lakkaus taisi todellakin avata kevätkauden, ainakin minun kohdallani! Oikeastaan koko pääsiäisviikonloppu ja lämpöiset säät ovat olleet kuin tervetulotoivotus keväälle, kirkkaille väreille ja ehkä jo tulevalle kesällekin.

1 kommentti:

Päivi kirjoitti...

Kadehdin sun kynsiä! Terv. Nysäkynsi

Mä olen ollut aika pettynyt noihin IsaDoran kevätkokoelman sokerilakkoihin. Ne eivät erotu kynsilläni yhtään, eivätkä myös peitä ja pysy yhtä hyvin kuin syyskokoelman lakat, jotka minulta löytyvät kaikki. Tänään lakkasin taas kynnet syyskokokoelman pinkillä lakalla, ja muistin miksi aikoinaan ihastuin näihin sokerilakkoihin. Nätiltä kyllä näyttää sinulla! :)