torstai 7. toukokuuta 2015

Ajatuksia helmikuun LivBoxista

Vaikka mielestäni onkin ihan hauska tehdä ensivaikutelma-henkisiä postauksia LivBoxien sisällöstä, minua harmittaa välillä, että postausten sisältö perustuu silloin lähinnä omiin arvailuihini tuotteiden toimivuudesta.

Sen vuoksi päätinkin tällä kertaa avata sanaisen arkkuni helmikuun LivBoxin tuotteista vasta nyt, kun olen ehtinyt käyttää itseäni kiinnostavia tuotteita. Samalla ajattelin myös jakaa pohdintojani eräästä tuotteesta, jota en lopulta edes halunnut kokeilla.

Eucerin In-Shower Body Lotion


Muistan olleeni superiloinen, kun Eucerin In-Shower Body Lotion kuoriutui ulos boksista. Vielä hilpeämmäksi muutuin, kun luetteuani tuoteselosteen havaitsin, että pystyn oikeasti jopa käyttämään tuotetta. Oman kokemukseni mukaan suihkussa käytettävät vartalovoiteet sisältävät nimittäin usein joko manteli- tai kookosöljyä, joille olen valitettavasti allerginen.

Olen tarttunut Eucerin In-Shower Body Lotioniin lähinnä myöhäiseksi venyneiden iltojen jälkeen, jolloin olen kaivannut ihan mitä tahansa keinoa nopeuttaa edes yhtä iltatoimistani. Tällaisessa käytössä tuote on toiminut oikein näpsäkästi.

Ajatuksena on siis suihkusaippuan jälkeen sivellä voidetta iholle ja sen jälkeen pestä se pois. Vaikka iho jääkin tuotteen jäljiltä melko kosteutetun tuntuiseksi, ei voiteen teho riittäisi yksinään kosteuttamaan kaltaisena kuivan karahkan ihoa pidemmän päälle. Satunnaisesti kätettynä se toimii sen sijaan jopa niin hyvin, että aion ostaa uuden tuubin tämän loputtua. Plussaa tuote saa hajusteettomuudestaan.

Nivea Sensitive 3-in-1 Micellar Cleansing Water


Minulle kasvojenpuhdistuksessa tärkeää on vesipesun jättämä raikas ja lähes nitisevän puhdas tunne. Pelkkä misellivesi ei sen vuoksi tunnu minun makuuni riittävältä puhdistukselta. Siksi myös misellivesi on käytössäni lähinnä satunnaisesti.

Olen todennut miselliveden käteväksi kaveriksi halutessani raikastaa meikittömät kasvoni esimerkiksi kuntosalin jäljiltä. Kaikkein eniten olen kuitenkin arvostanut misellivettä kärsiessäni (pahoittelut jo etukäteen kaikille niille, jotka kokevat seuraavien lausekkeiden olevan too much informaton) yleensä huulteni viereen ilmestyvästä huuliherpeksestä. En nimittäin uskalla silloin pestä kasvojani vedellä ainakaan huuliherpeksen läheltä, ettei se vain leviäisi. Silloin misellivedellä kostutetun vanulapun kanssa tapahtuva puhdistus tulee todella tarpeeseen.

Vaikka Nivean Sensitive 3-in-1 Micellar Cleansing Water lupaa poistaa kasvoilta meikin, silmämeikkiäni en ole onnistunut saamaan tällä aineella pois. Siihen ei tosin ole pystynyt vielä mikään kokeilemistani misellivesistä. Meikkivoiteen tällä saa kuitenkin häädettyä tiehensä ihan kelvollisesti. Iholle ei jää tämän tuoksuttoman miselliveden käytön jälkeen mitään erityistä tuntemusta, mistä pidän. Kaiken kaikkiaan kyseessä on siis ihan mukava tuttavuus misellivesien saralla.

Lumene Nude Perfection -meikkivoide


Minulle jäi tästä Lumenen suloisen englanninkielisen nimen omaavasta meikkivoiteesta loppujen lopuksi hieman ristiriitaiset tunnelmat. Se oli toisaalta käytössä hyvin miellyttävää, mutta huomaan kuitenkin kallistuvani mieluummin esimerkiksi Shiseidon vastaavanhenkisen meikkivoiteen puoleen, josta tämän tuotteen huonot puolet puuttuvat.

Ehdottoman hyviä puolia tuotteessa ovat edullinen hinta sekä yllättävän tyylikäs pakkaus. On melkein vaikea uskoa, että kyseessä on Lumenen tuote, mikä on siis minun mielestäni vain positiivinen asia. Minua ilahdutti myös se, että iho ei tuntunut meikkivoiteen jäljiltä juuri lainkaan meikatulta. Vaikka tuote antaa vain kevyen peittävyyden, se tasoittaa kuitenkin ihon sävyä riittävästi. Meikkivoide myös kesti päivän koettelemukset hyvin eikä se vaikuttanut häipyvän iholta. Vaikka meikkivoiteen luvataan jättävän ihon luonnollisen mattapintaiseksi, minä käytin kuitenkin puuteria kasvomeikkini kiinnittämiseen.

Sitten niihin vähemmän mairitteleviin ominaisuuksiin. Meikkivoide ei levitysvaiheessa sulautunut täysin kavoilleni, vaan se tuntui jäävän ikään kuin iholle pyörimään. Myös sävy oli aavistuksen liian keltainen minulle, mutta huolellisella levityksellä sain sen kuitenkin toimimaan vaalealla ihollani. Varmasti asiaa auttoi meikkivoiteen keveys. Yksi erittäin iso miinuspuoli ja suuri ärsytyksen aihe on se, että meikkivoiteessa ei ole aurinkosuojakerrointa. Se on nimittäin asia, jonka haluan löytyvän jokaisesta meikkivoiteestani, etenkin jos voiteen sävy kaipaisi seuraukseen hieman päivetystä saaneen kesäihon.

Yksi innostustani laskeva seikka on myös oma mielikuvani Lumenen meikkivoiteista. Muistan nimittäin teinivuosiltani sen, kuinka Lumenen meikkivoiteet aiheuttivat kasvoilleni ikäviä finnejä. Saman ilmiön huomasin myös aikuisiällä kokeiltuani Lumenen muutenkin kamalaa meikkipuuteria. Niinpä tuotteen pitkäaikainen käyttäminen tietyllä tavalla epäilyttäisi minua.

Huonojen puolien vuoksi epäilen melko paljon, saanko käytettyä tätä meikkivoidetta loppuun. Aion kuitenkin yrittää, sillä olisin halunnut ihan tosissani tykätä tästä tuotteesta.

Paese Kashmir -luomiväri


Minulla ei ollut suuria odotuksia tämän Paesen luomivärin osalta. Tuote kuitenkin yllätti minut erittäin positiivisesti. Vaikka olenkin tavallisesti enemmän palettien ystävä, on tällainen monikäyttöinen monoluomiväri osoittautunut erittäin käteväksi. Kashmir on itse asiassa kokenut erään suurimmista kunnianosoituksista, jonka voin meikkituotteilleni myöntää; se on päässyt asumaan meikkipöytäni laatikkoon ja sitä kautta viikottaiseen käyttööni.

Aivan erityisesti olen tykännyt käyttää Kashmiria rajausten tekemiseen. Luomiväri on pigmenttistä, mutta kuitenkin tarvittaessa helposti häivytettävää, joten sitä on kyllä ilo käyttää muussakin tarkoituksessa. Hyvänä puolena luomvärissä on myös sen edukas hinta. Hieman alle viiden euron hinnan vastineeksi nappiin on mahdutettu luomiväriä neljän gramman verran.

Garnier Fructis Densify Lenghts Plumper -seerumi


Toivottavasti ette kivitä minua, kun sanon tämän... mutta... heitin tämän tuotteen roskikseen ennen kuin olin kokeillutkaan sitä! En keksinyt edes ketään kaveria, jolle haluaisin tämän vilpittömin mielin lahjoittaa.

Voi olla, että minulla on tuotteen vaikutusmekanismista virheellinen käsitys, mutta olen ymmärtänyt, että tuote ikään kuin rikkoo hiusta sisältä päin, jolloin yksittäinen hius vaikuttaa tuuheammalta. Omissa mielikuvissani tämä on siis varsinainen kaksihaaraisgeneraattori, jota en halua laittaa lähellekään vaivalla kasvattamiani hiuksia, vaikka kuinka toivoisin niiden olevan paksummat. Valaiskaa minua toki, jos elän aivan väärässä luulossa.

Mitä mieltä sinä olit helmikuun LivBoxin tuotteista?

Ei kommentteja: